Merhaba dostlar.
Eğitimimize devam ediyoruz, biraz yavaş gidiyoruz ama sağlıklı şekilde olması için elimden geleni yapıyorum. Hem kendi yoğunluğum hem de araştırmalarımdan dolayı gecikmeler yaşayabiliriz. Sizlere bugünlerde eklenti kullanımını ve eklentilerin nasıl çalıştığını anlatacağım. Ancak şuan Pinterest ile hit alabileceğiniz kategoriler ve pinterestin püf noktalarından bahsedeceğim;
Yüksek kaliteli içeriğe öncelik verin
İçeriğin ilgili olması, Pinterest'teki her şeyden daha önemlidir. Enerjinizi, hedef kitlenizin ilgi ve ihtiyaçlarına göre şekillendirilmiş harika içerikler oluşturmaya odaklayın.
İçeriğinizin yönergelerimize uyduğundan emin olmak için yaratıcı en iyi uygulamalarımızdan yararlanın.
Tutarlı olun
Tek seferde bir sürü Pin yüklemek yerine yeni Pinleri zamana yayarak ekleyin. Bu, daha geniş bir hedef kitleye erişmenize yardımcı olur. Programlama araçlarımızla Pinleri iki haftaya kadar önceden zamanlayabilirsiniz.
Hedef kitleniz gibi düşünün
Yeni Pinler oluştururken işe hedef kitlenizin bakış açısından başlayın. Neden Pinterest kullanıyorlar? Ne tür fikirler arıyorlar? Onlara karar almakta nasıl yardımcı olabilirsiniz?
Öngörülerimizi kullanın
Yeni dönemsel öngörüleri, kategori öngörülerini ve hedef kitle öngörülerini düzenli olarak yayınlıyoruz. Her zaman en yeni bilgilere erişebilmek için öngörüler sayfamızı takip ettiğinizden emin olun. Pinterest hedef kitleniz hakkında bilgi edinmek için Pinterest Analytics'i kullanabilirsiniz.
Dönemsel trendlerin önüne geçin
Tatiller veya dönemsel etkinlikler söz konusu olduğunda insanlar planlama yapmak için diğer platformlara geçmeden önce Pinterest'i kullanıyorlar. Pinterest içerik stratejinizi oluştururken bu zamanlamayı hesaba katmayı unutmayın.
Dönemsel içeriklerinizi 30 ila 45 gün önceden kaydetmeye başlamanızı öneririz. Büyük güne yaklaştıkça etkinlik de yoğunlaşacaktır.
Açılış sayfalarınızı optimize edin
Bir kişi Pininize tıklıyorsa Pininiz hakkında daha fazla bilgi edinmek istiyordur. Pinleri sitenizle, blogunuzla veya başka herhangi bir web sitesiyle bağlantılayın. Pininizden sitenize doğal bir geçiş yapıldığını hissettirecek bir açılış sayfası seçtiğinizden emin olun.
Örneğin, ürün içeren Pinler, insanların söz konusu ürünü satın alabilecekleri bir sayfayla bağlantılanmalıdır. Pininiz bir Kendin Yap projesi içeriyorsa projeye ilişkin tüm talimatları içeren ve web sitenizde yer alan bir yazıyla bağlantılanmalıdır.
Pininize eşlik eden tüm metin bileşenlerini doldurduğunuzdan emin olun. Bu, kullanıcılara Pininizle ve Pininize tıklamaları halinde ne bekleyebilecekleriyle ilgili faydalı bir bağlam sunar. Metin aynı zamanda içeriğinizi daha iyi anlayabilmemize, böylece onu doğru kullanıcılara gösterebilmemize yardımcı olur.
Eksiksiz bir açıklama yazın
Açıklamalar, markalaşmanızı güçlendirir ve ona bağlam katar. Aynı zamanda içeriğinizin Pinterest genelinde nerelerde gösterileceğini ve içeriğinizi kimlerin göreceğini de etkiler.
Açıklamalarınız farklı Pin formatlarında ve cihazlarda farklı görünebilir.
Bazen kullanıcılar akışlarında bütün açıklamayı görecek, bazen de yalnızca Pin başlığını veya açıklamanın birkaç sözcüğünü göreceklerdir. Kullanıcıların akışında ne gösterilirse gösterilsin açıklamanızın, arka planda içeriğinizi doğru kullanıcıların önüne çıkarmak için önemli bir işlev gördüğünü unutmayın.
Açıklamalar 500 karaktere kadar uzatılabilir; yazabildiğiniz kadar çok faydalı bilgi yazmanızı öneririz. Kullanıcıların akışlarında büyük olasılıkla ilk 50-60 karakter görünecektir, bu nedenle en önemli bilgilerinizi en başa koyun.
Pininiz kullanıcıların ilgisini çekecekse onların bir karara varmak için nelere ihtiyaç duyabileceğini düşünün. Bir yemek tarifi paylaşıyorsanız ana malzemelerden ya da hazırlık yönteminden bahsedebilirsiniz.
Bir seyahat Pini oluşturuyorsanız söz konusu mekandaki etkinliklere yönelik fikirler ekleyebilirsiniz.
Yazarken tam cümleler kurun ve bir eylem çağrısında bulunduğunuzdan emin olun. Açıklamalarınıza ilgili anahtar sözcükler de ekleyin, ancak anahtar sözcükleri sıralamaktan kaçının. Bu tür bir sıralama gereksizdir ve Pinlerinizi okuyan kişilerin bir işine yaramaz.
Arama sonuçlarını iyileştirmek için konu etiketleri kullanın
Kullanıcıların içeriğinize ulaşmasına yardımcı olmak için ilgili birkaç konu etiketi ekleyin. Konu etiketleri, arama terimleri olarak işlev görür ve kullanıcılar, konu etiketlerini trend olan konuları bulmak için kullanırlar.
Diğer platformlardaki konu etiketlerinin aksine Pinterest konu etiketleri şakalara, esprilere ya da yorumlara yönelik olarak kullanılmaz. Yani bir moda markası için #baharmodası gibi bir konu etiketi işe yarayacaktır, ancak #şapkabanahiçyakışmıyor işe yaramayacaktır. Hangi konu etiketlerini kullanacağınızdan emin değilseniz konunuzu Pinterest'te aramayı deneyin, otomatik tamamlama önerilerini rehber olarak kullanabilirsiniz.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder